fredag 24. desember 2010

enda et minialbum.

Minialbum til ellen
jeg laget et minialbum i bursdagsgave for ikke lenge siden, men kom ikke på å ta bilde av det før jeg gav det bort. heldigvis fikk jeg lov til å låne det litt. pynten er stort sett love, elsie – min favoritt. bare synd det er ute av produksjon.
jeg har pyntet på utsiden, og lagt til så mange sider jeg trengte. jeg liker veldig godt denne størrelsen på album, siden man kan kutte et standard 12x12 tommer scrapbooking-ark i fire like store biter og få fire doble albumsider. veldig økonomisk! slik kan man også på en enkel måte få et album som koordinerer veldig fint! :) for å feste sidene lager jeg ganske enkelt hull med en helt vanlig, litt solid hullemaskin, og trær albumringene gjennom. jeg har laget flere jule- og bursdagsgaver i dette formatet, og responsen er like bra hver gang. ikke tar det forferdelig lang tid å sette sammen heller. det tidkrevende er å finne bilder, redigere dem og fremkalle dem(for dem av oss som ikke er velsignet med printer). resten er bare kos. det fine med disse albumene er at permen er laget med skikkelig solid tapet, så de tåler en støyt. hvis man kler sidene med plast – enten ved å laminere dem eller bruke plastlommer – er de til og med barnevennlige.

Ingen kommentarer: