søndag 1. mai 2011

ukentlig inspirasjon

denne uka er det ikke bare én inspirasjonskilde, men flere. jeg henter mye inspirasjon ved å stikke innom blogger. en annen ting jeg har stor nytte av er nettsteder laget bare for å dele det man blir inspirert av med hverandre. foruten å dele bildene våre på bloggen vår, på facebook, på flickr, photobucket og andre fotodelingsnettsted, har vi weheartit og pinterest, som forenkler prosessen med å dele bilder med hverandre. en annen ting jeg liker ved disse nettstedene er at de bidrar til at de som opprinnelig har rettighetene til et bilde eller et produkt, er linket til. på den måten kan kjøpere lettere finne fram til produkter de ønsker seg og kunstnere slipper å bekymre seg like mye for at ideene deres havner på ville veier. det jeg liker best er uansett at jeg kan ta vare på det jeg blir inspirert av, sortere det i kategorier og mapper – uten at det støver ned på dataen min uten at noen andre får sett det.

mosaic3fecc35e3fbd3f63ee5121804e48f4c3a2c5fdf7

1. sugerør 2. den herlige kjolen og det herlige smilet 3. veggpryd 4. kjole 5. snegl 6. hårpynt 7. garnkrans 8. strikketøy 9. sangfugl

kollasjen er laget av bilder funnet på eller via pinterest. etter at we heart it fikk begrenset søkefunksjon som følge av for liten serverkapasitet har jeg savnet et inspirasjonsnettsted med bedre flyt. det fant jeg i pinterest. det er fortsatt noe jeg savner, men jeg elsker konseptet.

Ingen kommentarer: