torsdag 13. januar 2011

minialbum til både tøffingen og primadonnaen

Selvlaget

en søster og bror fikk hvert sitt album til jul. jeg har tatt utgangspunkt i det samme albumet, men resultatene er helt forskjellige. valg av detaljer, farger, bilder og mønsterark endrer fullstendig albumets utseende. til han valgte jeg en litt tøffere stil, og jeg brukte for det meste oransje og turkis – en knalltøff kombinasjon. den andre albumen ble veldig jentete. blomster, sommerfugler og en stor rosa sløyfe gjorde susen. ja, og knapper selvfølgelig. ingen vei utenom. den nyanskaffede dymoen min fikk også kjørt seg, ettersom jeg brukte den til å skrive teksten til begge albumene.

til ham

Selvlaget3Selvlaget2

Selvlaget1

Selvlaget4

til han valgte jeg både ensfarget kartong og flere forskjellige mønsterark fra 3ndypapir. mønsterarkene ble brukt som bakgrunn, i tillegg til at jeg klippet ut noen av de morsomme figurene som enkeltstående dekorasjoner. flere av sidene i albumet er rene fotosider, uten noen form for pynt. på denne måten får jeg inkludert langt flere bilder, men beholder den enkle stilen.

til henne

Selvlaget7

i albumet til den lille primadonnaen har jeg for det meste holdt meg til ett eneste mønsterark, cabbage rose fra girls’ paperie. jeg har brukt mye kraft kartong, blomster og sommerfugler (my favourites!). etter å ha limt på den ene rosa sommerfuglen etter den andre følte jeg derimot at jeg måtte bryte opp alt det søte med litt spraymaling og stifter.

Selvlaget5Selvlaget6Selvlaget8

mønsterarket fikk bestemme fargene, så da ble det rosa med et hint av grønt og gult. helt bakerst fikk minstejenta en ekstra lomme til å oppbevare ekstra bilder, minner eller tekst i. en god idé hvis du ikke får plass til alt du vil på én LO – også så enkelt å lage selv.

1 kommentar:

Gunnhild sa...

så flotte!
vit at vi setter kjempestor pris på disse gavene!! virkelig forsegjorte og flotte!!